Дистанційне навчання

       
URL (веб-посиланн

Анотація дистанційного курсу
«Односкладне речення. Повні й неповні речення»
(поглиблене вивчення для обдарованих учнів):
мова: українська, кількість годин: 8, у т. ч. лекцій (теоретичний мaтеріал) − 8, практичних занять (практичний блок) − 8, кількість тестів для сaмоконтролю – 3, кількість контрольних тестів − 1.
Дистанційний навчальний курс містить теоретичний і практичний матеріали з розділів науки про мову, передбачених чинною державною навчальною програмою: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,   затвердженими наказом  МОН України від 07.06.2017 №804).
Дистанційний курс спрямований на допомогу обдарованим учням у підготовці до олімпіад і різних мовних конкурсів, тому до кожної теми запропоновано ускладнені завдання, виконання яких потребує розширених і поглиблених знань з української мови. 
До дистанційного курсу розроблено рекомендації щодо особливостей організації навчання учнів і роботи з матеріалами заняття, глосарій, шкалу оцінювання тестів для самоконтролю до занять №2, №4, №6 і тестів для контролю знань до заняття №8, презентації до уроків. 
Тести для самоконтролю  складаються з дванадцяти тестових завдань різного рівня складності. Завдання №1–6 – із вибором однієї правильної відповіді, №7–9 – завдання з вибором двох правильних відповідей, №10–11 – на встановлення відповідності та №12 – із короткою відповіддю. Для визначення рівня навчальних досягнень учнів розроблено контрольний тест, що містить чотирнадцять тестових завдань різного рівня складності. Тестові завдання №1–6  – завдання з вибором однієї правильної відповіді, №7-–10 – завдання з вибором двох правильних відповідей, №11–12 – на встановлення відповідності, №13 – завдання з вибором чотирьох правильних відповідей, №14 – завдання з вибором однієї правильної та короткої відповіді.  Оцінювання успішності виконання контрольного тесту здійснюється за схемою, наведеною для оцінювання пропонованого тесту з використанням таблиці  № 2 для переведення тестового балу в оцінку за 12-бальною шкалою.
Дібраний  теоретичний матеріал допоможе докладніше ознайомитися з такими поняттями:
      односкладні речення;
      повні й неповні речення.

    Дистанційний курс розроблено з метою:
  створення умов для самостійного опанування обдарованими учнями теми «Односкладне речення. Повні й неповні речення»;
   формування відповідних навчальних, загальнодослідницьких і мовних умінь і навичок;
  розвитку вмінь розрізняти, аналізувати, класифікувати мовні факти; працювати з текстом, здійснювати пошук інформації в різних джерелах;
      вироблення навичок самостійного здобуття та застосування нових знань та умінь на практиці;
  виховання стійкої мотивації до вивчення української мови; високої культури мовлення.

Пропонований дистанційний навчальний курс «Односкладне речення. Повні й неповні речення» спрямований передусім на обдарованих учнів, які готуються до мовних конкурсів і олімпіад.
Дистанційний навчальний курс містить теоретичний і практичний компоненти. Він належним чином висвітлює передбачені чинною програмою теоретичні відомості про односкладні речення, їхню типологію та структурно-граматичні особливості, а також розрізнення повних і неповних речень, їхнє використання в мові. Відповідно до мети курсу до кожної теми запропоновано й ускладнені завдання, виконання яких потребує розширених  знань з української мови й, без сумніву, сприяє розвитку інтелектуальних здібностей учнів і поглибленню знань з української мови.
До занять дистанційного курсу запропоновано тести для самоконтролю, які складаються з дванадцяти тестових завдань різного рівня складності; так само для визначення рівня навчальних досягнень учнів розроблено контрольний тест, що містить чотирнадцять тестових завдань різного рівня складності.
Оцінювання успішності виконання тестів для самоконтролю й контрольного тесту здійснюється за схемами, наведеними для оцінювання пропонованих тестів із використанням таблиць №1, №2 для переведення тестового балу в оцінку за 12-бальною шкалою.
      Успішне опрацювання курсу дозволить розвинути вміння:
        виділяти односкладні й неповні речення з-поміж інших видів речень;
        розрізняти речення односкладні й неповні;
        визначати види односкладних речень (у т. ч. в складних реченнях);
        конструювати односкладні речення й неповні речення;
   обґрунтовувати вживання розділових знаків у неповних реченнях; оцінювати виражальні можливості й роль односкладних і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.   

Вимоги до навчального рівня підготовки:
Досвідченi користувачі персонального комп’ютера.

Ключові слова:
            Односкладні  речення (означено-особові, узагальнено-особові,
неозначено-особові, безособові, називні). Повні й неповні речення.

    

План дистанційного курсу на тему
«Односкладне речення. Повні й неповні речення»
(поглиблене вивчення для обдарованих учнів)

№ заняття
Тема заняття
1
2
3
4
5
6
7
8
                 


Корисні посилання до електронного курсу

Використані  ресурси
1.   Український правопис / Ін-т мовознавства ім. О.О. Потебні НАН України, Ін-т укр. мови НАН України. — К. : Наук. думка, 2007. — 288 с.
  1. Практикум з правопису української мови.Ющук І.П. 4-е видання, Київ, Освіта, 2000р.
  2. Вихованець І.Р. Граматика української мови. Синтаксис. — К., 1993
  1. Іваницька Н.Л. Синтаксис простого речення. Складні випадки аналізу. — К., 1989.
  1. Слинько І.І., Гуйванюк Н.В., Кобилянська М.Ф. Синтаксис сучасної української літературної мови. Проблемні питання. — К.: Вища шк., 1994.
  2. http://ukrainskamova.at.ua/publ/sintaksis_i_punktuacija/vstavni_slova_i_rechennja/7-1-0-206
  3. http://traditions.org.ua/usna-narodna-tvorchist
  4. http://subject.com.ua/dovidnik/ukrmova/index.html
  5. http://stalivyrazy.org.ua/
  6. http://hrinchenko.com/
  7. http://slovopedia.org.ua/



Немає коментарів:

Дописати коментар