Анотація дистанційного курсу
«Односкладне речення. Повні й неповні речення»
(поглиблене вивчення для
обдарованих учнів):
мова:
українська, кількість
годин:
8, у т. ч. лекцій
(теоретичний мaтеріал) − 8, практичних занять (практичний блок) − 8, кількість тестів для сaмоконтролю – 3, кількість контрольних тестів − 1.
Дистанційний навчальний курс містить теоретичний і
практичний матеріали з розділів науки про мову, передбачених чинною державною
навчальною програмою: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів з українською мовою навчання. − Київ: Видавничий дім
«Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804).
Дистанційний курс спрямований на допомогу обдарованим
учням у підготовці до олімпіад і різних мовних конкурсів, тому до кожної теми запропоновано
ускладнені завдання, виконання яких потребує розширених і поглиблених знань з
української мови.
До дистанційного курсу розроблено рекомендації
щодо особливостей організації навчання учнів і роботи з матеріалами заняття, глосарій,
шкалу оцінювання тестів для самоконтролю до занять №2, №4, №6 і тестів для
контролю знань до заняття №8, презентації до уроків.
Тести для самоконтролю складаються з дванадцяти тестових завдань різного
рівня складності. Завдання №1–6 – із вибором однієї правильної відповіді, №7–9
– завдання з вибором двох правильних відповідей, №10–11 – на встановлення
відповідності та №12 – із короткою відповіддю. Для визначення рівня навчальних досягнень
учнів розроблено контрольний тест, що містить чотирнадцять тестових завдань різного
рівня складності. Тестові завдання №1–6
– завдання з вибором однієї правильної відповіді, №7-–10 – завдання з
вибором двох правильних відповідей, №11–12 – на встановлення відповідності, №13
– завдання з вибором чотирьох правильних відповідей, №14 –
завдання з вибором однієї правильної та короткої відповіді. Оцінювання успішності виконання контрольного
тесту здійснюється за схемою, наведеною для оцінювання пропонованого тесту з
використанням таблиці № 2 для
переведення тестового балу в оцінку за 12-бальною шкалою.
Дібраний
теоретичний матеріал допоможе докладніше ознайомитися з такими
поняттями:
– односкладні речення;
– повні й неповні речення.
Дистанційний курс розроблено з метою:
– створення умов для самостійного опанування
обдарованими учнями теми «Односкладне речення. Повні й неповні речення»;
– формування відповідних навчальних,
загальнодослідницьких і мовних умінь і навичок;
– розвитку вмінь розрізняти, аналізувати,
класифікувати мовні факти; працювати з текстом, здійснювати пошук інформації в
різних джерелах;
– вироблення навичок самостійного здобуття та
застосування нових знань та умінь на практиці;
– виховання стійкої мотивації до вивчення української
мови; високої культури мовлення.
Пропонований дистанційний навчальний курс «Односкладне речення. Повні й неповні речення» спрямований передусім на обдарованих учнів, які готуються до мовних конкурсів і олімпіад.
Дистанційний навчальний курс містить теоретичний
і практичний компоненти. Він належним чином висвітлює передбачені чинною
програмою теоретичні відомості про односкладні речення, їхню типологію та
структурно-граматичні особливості, а також розрізнення повних і неповних
речень, їхнє використання в мові. Відповідно до мети курсу до кожної теми
запропоновано й ускладнені завдання, виконання яких потребує розширених знань з української мови й, без сумніву,
сприяє розвитку інтелектуальних здібностей учнів і поглибленню знань з
української мови.
До занять дистанційного курсу запропоновано тести
для самоконтролю, які складаються з дванадцяти тестових завдань різного рівня
складності; так само для визначення рівня навчальних досягнень учнів розроблено
контрольний тест, що містить чотирнадцять тестових завдань різного рівня
складності.
Оцінювання успішності виконання тестів для
самоконтролю й контрольного тесту здійснюється за схемами, наведеними для
оцінювання пропонованих тестів із використанням таблиць №1, №2 для переведення
тестового балу в оцінку за 12-бальною шкалою.
Успішне опрацювання курсу дозволить розвинути вміння:
–
виділяти односкладні й неповні речення
з-поміж інших видів речень;
–
розрізняти
речення односкладні й неповні;
–
визначати види односкладних речень
(у т. ч. в складних реченнях);
–
конструювати
односкладні речення й неповні речення;
– обґрунтовувати вживання розділових
знаків у неповних реченнях; оцінювати виражальні можливості
й роль односкладних і неповних речень у текстах художнього, розмовного,
публіцистичного стилів.
Вимоги до
навчального рівня підготовки:
Досвідченi
користувачі персонального комп’ютера.
Ключові слова:
Односкладні речення (означено-особові, узагальнено-особові,
Односкладні речення (означено-особові, узагальнено-особові,
неозначено-особові,
безособові, називні). Повні й неповні речення.
План дистанційного курсу на тему
«Односкладне речення. Повні й неповні
речення»
(поглиблене
вивчення для обдарованих учнів)
№ заняття
|
Тема заняття
|
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
Корисні посилання до
електронного курсу
http://ros-ukr-idioms.wikidot.com/
http://slovopedia.org.ua/
http://skripnikmarina.ucoz.ua/s-t/slovniki.html
http://hrinchenko.com/
http://slovopedia.org.ua/
http://skripnikmarina.ucoz.ua/s-t/slovniki.html
http://hrinchenko.com/
Використані ресурси
1. Український
правопис / Ін-т мовознавства ім. О.О. Потебні НАН України, Ін-т укр. мови НАН
України. — К. : Наук. думка, 2007. — 288 с.
- Практикум з правопису української мови.Ющук І.П. 4-е видання, Київ, Освіта, 2000р.
- Вихованець І.Р. Граматика української мови. Синтаксис. — К., 1993
- Іваницька Н.Л. Синтаксис простого речення. Складні випадки аналізу. — К., 1989.
- Слинько І.І., Гуйванюк Н.В., Кобилянська М.Ф. Синтаксис сучасної української літературної мови. Проблемні питання. — К.: Вища шк., 1994.
- http://ukrainskamova.at.ua/publ/sintaksis_i_punktuacija/vstavni_slova_i_rechennja/7-1-0-206
- http://traditions.org.ua/usna-narodna-tvorchist
- http://subject.com.ua/dovidnik/ukrmova/index.html
- http://stalivyrazy.org.ua/
- http://hrinchenko.com/
- http://slovopedia.org.ua/
Немає коментарів:
Дописати коментар